onsdag den 15. februar 2012

Metoder

Vi har planlagt en fremgangsmåde med følgende metoder:


Observation og brainstorm

Efter at have lavet vores første empiriske undersøgelser i Risskov – ved observation – og en lille brainstorm på mulige områder for vores design, er vi kommet frem til, at vi vil arbejde med hundeejere, der går tur med deres hunde i skoven, da vi så dette som en særdeles aktuel aktivitet. Risskov er ligeledes en af de eneste lokaliteter i det omkringliggende urbane miljø, hvor man kan lufte sin hund i naturlige omgivelser uden snor.


Informationssøgning

Inden vi går i gang med at interviewe hundeejere vil vi gerne have en dybere indsigt i, hvilke lignende faciliteter, der er for hunde og deres ejere i andre urbane miljøer. Dette skal suppleres med informationssøgning på research, der undersøger sociale aspekter på følgende tre niveauer:

1. Hund og ejer imellem

2. Hund og hund imellem

3. Ejer og ejer imellem


Semistruktureret Interviews

Når vi har samlet information nok om emnet vil vi lave en interviewguide til udførelse af semistrukturerede interviews. Disse interviews vil vi udføre på tilfældige hundeejere, som vi møder på vores næste tur i Risskov.


Overbliksdannelse: Rigt billede og PACT analyse

Når vi er færdige med empiri vil vi prøve at få et overblik over vores data igennem en PACT-anayse (People, Activitys, Context og Technology) og udarbejdelsen af et rigt billede.


Metoder til udarbejdelse af prototyper

Det kan være svært at sige hvilke metoder man på forhånd vil bruge, når man ikke ved, hvad man skal lave en prototype af. Det kan dog med rimelig stor sikkerhed antages, at vi vil komme igennem nogle af vores mange sketchingteknikker fra Oplevelsesdesign til kommunikation af vores koncept.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar